Dine Swapfiets serviceudgifter
Hos Swapfiets arbejder vi med en månedlig direkte debitering. Du kan bekræfte denne betaling, når du registrerer dig online. Det er derfor ikke muligt at betale kontant eller i butikken.
Du kan se dit aktuelle Swapfiets abonnement og din faktureringshistorik på dine fakturaer i vores App. For at få adgang til dine Swapfiets-fakturaer skal du følge de næste trin:
- Gå til menuen i øverste højre hjørne
Gå til konto
Gå til fakturaer
Du kan finde flere oplysninger om vores serviceudgifter nedenfor.
Forstå din faktureringsdato
Den direkte debitering finder sted i løbet af den første uge i hver måned. Det er ikke muligt at ændre betalingsdatoen for dit Swapfiets abonnement. Har du ikke set udbetalingen endnu? Det kan der være forskellige årsager til:
- Vi kunne ikke foretage udbetalingen: Hvis du ser, at vi har forsøgt at opkræve betalingen, og du har modtaget en betalingspåmindelse, havde vi problemer med at opkræve pengene fra din bank. Følg betalingspåmindelsen for at opfylde fakturaen.
- Udbetalingen er senere end normalt: Da vores kunder har konti registreret hos forskellige banker, vil udbetalingen ikke altid ske på nøjagtig samme dato. Hvis vi endnu ikke har trukket betalingen fra din bankkonto, og du ikke har modtaget en betalingspåmindelse, er dette højst sandsynligt årsagen.
Opdater dine betalingsoplysninger
Du kan ændre dine (betalings)oplysninger via vores online kundeportal.
Du kan logge ind på din konto og ændre dine oplysninger ved at klikke på "abonnementer". Du kan også downloade din kontrakt her, se dit stelnummer og indløse din kuponkode.
For at bekræfte dine betalingsoplysninger vil vores betalingssystem trække en verifikationsbetaling. Abonnementsgebyret vil derefter blive opkrævet fra din nye konto fra den næste måned.
Min første betaling er højere end forventet
Den første betaling opkræves måneden efter afhentning af cyklen. Den er normalt højere end det almindelige månedlige gebyr. Den består af 2 dele:
- Betalingen for de dage for den måned, du har registreret dig i
- Forudbetalingen for den kommende måned
Hvis du har et abonnement, som du kan opsige månedligt, skal du desuden betale et engangsgebyr på op til 349 kr.
Hver måned finder den direkte debitering sted i den første uge i måneden. Hver måned vil der være forudbetaling for den indeværende måned.
Jeg afleverede min cykel, men jeg bliver stadig opkrævet
Har du allerede afleveret din cykel, men modtager stadig en opkrævning? Det skyldes ofte den sidste betaling.
Swapfiets har en opsigelsesperiode på en måned, Når du opsiger dit abonnement, skal du stadig betale for en måned, indtil din kontrakt udløber. Dette gælder også, hvis du afleverer din cykel inden din slutdato. Det kan derfor være tilfældet, at du stadig modtager en faktura fra os, selv om din cykel allerede er afleveret.
Hvis du f.eks. opsagde din konto den 14. august, så er abonnementet aktivt indtil den 14. september. Det betyder, at den sidste betaling er for 14 dage i september.
Kan jeg også betale på årsbasis?
Vi ønsker at holde tingene enkle og fleksible for dig. Derfor er dette i øjeblikket kun muligt for erhvervsabonnementer.
Kan andre betale for min Swapfiets?
Heldige dig! Det er muligt! Når du tilmelder dig, skal den person, der skal betale for dig, udfylde sine betalingsoplysninger og bekræfte dem. Dette er nu den betalingsmetode, der er knyttet til kontoen.
Har du allerede en cykel? Så gå ind på account.swapfiets.com for at ændre betalingsoplysningerne i din portal sammen.
Godt at vide: Den, der betaler, skal være til stede ved den første aftale.
Øv! Hvordan kan vi forbedre denne artikel?